Wie zijn we

BLES is een expertennetwerk van speeldeskundigen, leerkrachten, sociaal werkers, academici en landschapsontwerpers met een hart voor buiten spelen en leren. De organisatie is ontstaan vanuit de noodzaak die we voelen om spelend leren in scholen te ondersteunen. We focussen hierbij op de speel- en leerkansen voor de kinderen en jongeren en hun omgeving. We werken participatief en in co-creatie. Op die manier ondersteunen we op maat en kunnen we voor elke soort vraag meteen de juiste persoon inschakelen.

Samen met jou bouwt BLES speelplekken om tot een krachtige speel – en leeromgeving.  

Via natuurrijke, dynamische en avontuurlijke elementen onderzoeken we samen hoe we kinderen en jongeren kunnen uitdagen tot spelen en leren.   

BLES gaat met scholen en andere organisaties aan de slag rond de volgende vragen:  

  • Wat kunnen kinderen en jongeren ervaren, leren en ontwikkelen door buiten te zijn?  
  • Hoe kan je de buitenruimte inrichten als een krachtige leer – en speelomgeving?  
  • Hoe kan je als leerkracht of begeleider het leren en spelen begeleiden en hoe sluit dit aan bij het curriculum van de school/organisatie?  
  • Welke rol neemt de school op in de buurt en welke kansen zijn er?

BLES ontwerpt speelplekken in co-creatie met leerlingen, leerkrachten, ouders en buurt. 

Samen richten we een krachtige speel- en leeromgeving in waar de kinderen en jongeren eigenaar van zijn!  

BLES werkt samen met vele organisaties en partners. Wenst u met ons samen te werken? Contacteer ons via info@blesland.be.